۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار:

یادواره شهدای فریدونکنار و مقاومت برگزار می‌شود

یادواره شهدای فریدونکنار و مقاومت برگزار می‌شود

فریدونکنار- دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار گفت: سی و هفتمین یادواره سرداران و ۳۵۰ شهید والامقام شهرستان و شهدای مقاومت هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادی بصیر ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای مازندران، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مظلومیت ایران فریاد می‌زد اما کسی گوشش بدهکار نبود همانند امروز که صدای فریاد لبنان و غزه شنیده می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط بسیار سخت رزمندگان اسلام جنگیدند و نگذاشتند دشمن بخواهد راهی برای نفوذ به کشور پیدا کند که نشان از رشادت رزمندگان و شهدای ما بود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار افزود: ایستادگی و مقاومت دیروز، پیروزی و آرامش امروز است، در این بین رشادت فرزندان مازندران بسیار مشهود بود که با جان و دل در این مسیر قدم برداشتند.

سردار بصیر خاطرنشان کرد: استان مازندران شهدای زیادی در عرصه ۸ سال دفاع مقدس دارد و امروز خانواده‌های یک شهید تا ۵ شهید هم داریم که با اشاره‌ای برای دفاع از کشور راهی جبهه حق علیه باطل شدند.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار شهید بصیر برای شناساندن شخصیت ایشان باید رسانه همراه شود، گفت: شهدا همانند ما زندگی روزمره خود را داشتند بعد از اعلام جنگ، راهی شدن به جبهه‌ها و نزدیک شدن بیشتر به خداوند، حس و حال معنوی پیدا می‌کردند که باید آن روزها و خاطراتش برای مردم شهرستان فریدونکنار عنوان شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار بیان داشت: ما مدیون سردار شهید بصیر هستیم چراکه مردمان نیک این شهرستان ولایی هستند و می‌توان به عنوان شهر قم استان مازندران معرفی کرد.

سردار بصیر عنوان کرد: شهدای زیادی در استان داریم که دانش‌آموز، دانشجو، کشاورز، جوشکار و … بودند اما زندگی روزمره را رها کرده و به دانشگاه امام حسین (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل رفتند.

وی یادآور شد: یادواره شهدای فریدونکنار با محوریت شهید سردار بصیر هر ساله برگزار می‌شود چراکه ایشان را سید و سالار شهدا می‌دانند.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار افزود: امسال سی و هفتمین یادواره شهدای این شهرستان بدون وقفه برگزار خواهد شد، یک هفته را با نام ایثار و شهادت معرفی کردیم که برنامه‌های زیادی در آن اجرا خواهد شد.

سردار بصیر ادامه داد: در این هفته شانزدهمین همایش رزمندگان و فرزندان شهدا را خواهیم داشت که در تاریخ جمعه ۴ آبان ماه ساعت ۹ صبح با سخنرانی سردار نوریان از فرماندهان لشکر در دوران جنگ و مداحی حاج یونس محسن‌پور در سالن رجایی برگزار می‌شود.

وی گفت: دومین برنامه، هفتمین دوره مسابقات فرهنگی، ورزشی دانش‌آموزی یادگاران شاهد خطه‌ی مبارک در طول هفته ایثار و شهادت برگزار خواهد شد و اختتامیه آن در روز دوشنبه ۸ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار از برگزاری سومین محفل معنوی اُنس با قرآن «آیه‌های خونین» خبر داد و افزود: این مراسم با حضور حافظ و قاری برتر بین‌المللی استاد محمد کاظمی، ابتهال‌خوانی حبیب غفاری و قرائت قاریان برتر استان در روز دوشنبه ۷ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

سردار بصیر خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین همایش خواهران تحت عنوان «رهروان حضرت زهرا (س)» نیز با سخنرانی دکتر علی تقوی استاد حوزه و دانشگاه و با مداحی کربلایی میثم نجفی روز سه‌شنبه ۸ آبان ماه ساعت ۳ عصر در مصلی قدس فریدونکنار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سی و هفتمین یادواره سرداران و ۳۵۰ شهید شهرستان فریدونکنار به‌عنوان برنامه ویژه، اظهار داشت: این مراسم با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مداحی حاج سعید حدادیان در روز پنجشنبه ۱۰ آبان ماه بعد از نماز عشاء در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار در پایان از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار این شهرستان برای حضور دعوت کرده و گفت: برنامه امسال یادواره شهدا به‌صورت ویژه همراه با اربعین شهدای مقاومت، شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان همراه است.

کد خبر 6266387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha